Féltik saját iparágukat, egy nagyon komoly kiskaput szeretnének beiktatni a már szinte elfogadott törvénybe, ami nem a motorokat, hanem az üzemanyagokat érinti. A német autóipari lobbi komoly megszólalását tapasztalhatjuk.
Németország az utolsó pillanatban megtorpedózta azt a korábban már mindenki által elfogadott uniós javaslatot, miszerint 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral hajtott autót értékesíteni. Bár azt gondolhatnánk, hogy a német autóipar védelme miatt logikus ez a lépés, a későbbiekben igen komoly bonyodalmakat okozhat az EU-nak a német ellenállás.
Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam tavaly október végén állapodott meg arról, hogy 2035-től nem lehet majd olyan új járművet, így személygépkocsit, motorkerékpárt vagy haszongépjárművet értékesíteni, amely belső égésű motorral rendelkezik. A tiltás nem kimondottan a motorra vonatkozik, hanem az EU olyan mértékben szigorítaná a károsanyag-kibocsátási határértékeket, ami lényegében lehetetlenné tenné, hogy azt teljesíteni lehessen hagyományos motorú autókkal.
Bár a javaslat korábban többször csúszott, a tavaly októberi megegyezés után úgy tűnt, semmi sem állhat az útjába, és március 7-én véglegesítik azt a tagállamok. Igen ám, de Németország négy nappal a szavazás előtt a döntés elnapolását kérte.
Az ok: a német kormánykoalícióban részt vevő FDP azt szeretné, ha az Európai Bizottság egy olyan kiskaput építene be a jogszabályba, amely lehetővé tenné a belső égésű motorú járművek értékesítését, amennyiben azok úgynevezett szintetikus üzemanyagokat használnak. A Német Szabaddemokrata Párt azzal érvelt, hogy szerinte az EU-nak nagyobb nyitottságot kellene mutatnia az új technológiák iránt. További részletek a Hvg.hu cikkében olvashatók.